Skrýt formulář
MENU Zavřít
Zvyšte loajalitu zákazníků a zisky podniku díky propojení CRM systému a věrnostního programu Zvyšte loajalitu zákazníků a zisky podniku díky propojení CRM systému a věrnostního programu

Zvyšte loajalitu zákazníků a zisky podniku díky propojení CRM systému a věrnostního programu

  • 20. 2. 2023

5 minut čtení

V roce 2023 budou CRM a věrnostní programy klíčovými nástroji pro zlepšení spokojenosti zákazníků, což je zásadní pro budování a udržování loajální zákaznické základny ve všech oblastech. Tyto nástroje mohou společnostem pomoci vytvářet pevnější vztahy se svými zákazníky, zvyšovat jejich spokojenost a zlepšovat konkurenceschopnost. 

Spokojení zákazníci zvyšují prodeje

Spokojenost zákazníků má silný vliv na úspěch podniku. Spokojení zákazníci totiž častěji opakovaně nakupují a doporučují výrobky nebo služby svým přátelům a rodině. Tím mohou významně přispět k rozšíření zákaznické základny a zvýšení prodeje. Mohou být také významným zdrojem pozitivních recenzí a hodnocení, které mohou pomoci zvýšit důvěru potenciálních zákazníků.

V konečném důsledku může spokojenost zákazníků pomoci podniku dosáhnout větší loajality, lepší pověsti a dlouhodobého úspěchu. Proto je stále důležitější co nejlépe porozumět potřebám zákazníků a přizpůsobit jim své služby. V tom vám ideálně pomůže dvojice pilířů v podobě věrnostního programu a CRM.

Spojení věrnostního programu a CRM

Věrnostní programy a CRM (Customer Relationship Management = řízení vztahů se zákazníky) jsou dva samostatné, ale související koncepty v oblasti marketingu a správy zákazníků.

Věrnostní programy jsou určeny k odměňování zákazníků za jejich opakované nákupy a motivují je k dalším nákupům u dané společnosti. Toho lze dosáhnout pomocí bodového systému, kdy zákazníci za nákupy získávají body, které lze později vyměnit za odměny.

CRM je zase soubor strategií a technologií, které společnosti využívají ke správě a analýze interakcí se zákazníky a dat v průběhu celého životního cyklu zákazníka. Cílem CRM je zlepšit vztahy se zákazníky, zvýšit jejich loajalitu a podpořit růst prodeje.

Kombinace těchto dvou konceptů vede k personalizovanějšímu a efektivnějšímu přístupu ke správě zákazníků. Společnost může například využít údaje ze systému CRM k tomu, aby přizpůsobila věrnostní program jednotlivým zákazníkům a nabídla jim odměny a pobídky, které s větší pravděpodobností povedou k opakovaným obchodům.

Tip: Využijte potenciál CRM systému na 120 % i mimo prodej

Řízení vztahů se zákazníky v roce 2023

Vzhledem k širokému využívání digitálních technologií a rostoucímu významu zákaznických dat budou společnosti v roce 2023 využívat CRM systémy ke shromažďování a analýze ještě podrobnějších informací o svých zákaznících. Tyto údaje pak mohou být využity k informování a personalizaci věrnostních programů, čímž se zvýší jejich účinnost při podpoře opakovaných obchodů.

Kromě toho se v CRM a věrnostních programech bude pravděpodobně stále více využívat umělá inteligence a strojové učení, které společnostem umožní automatizovat a optimalizovat klíčové procesy, jako je distribuce odměn a segmentace zákazníků.

Výhody propojení věrnostních programů a CRM:

  • rozšířené údaje o zákaznících: integrace věrnostního programu s CRM systémem umožňuje centralizovat údaje o zákaznících, což usnadňuje jejich analýzu,
  • personalizovaná zkušenost: díky přístupu k podrobnějším údajům o zákaznících mohou společnosti tyto informace využít k vytvoření personalizovanější a relevantnější zkušenosti s věrnostním programem pro své zákazníky,
  • zvýšená angažovanost zákazníků: dobře navržený věrnostní program, který je propojen s CRM systémem, může pomoci zvýšit angažovanost zákazníků a jejich opakované obchody,
  • lepší zacílení propagačních akcí: díky využití údajů o zákaznících z CRM systému mohou společnosti efektivněji zacílit propagační akce a odměny na zákazníky na základě jejich dřívějšího nákupního chování a preferencí,
  • lepší přehled o zákaznících: díky integraci věrnostního systému a CRM systému mohou společnosti získat hlubší přehled o chování, preferencích a motivaci zákazníků, což jim umožní přijímat informovanější rozhodnutí o strategiích věrnostních programů.

Z výše uvedeného je zřejmé, že v roce 2023 se budou CRM a věrnostní programy dále vyvíjet a budou stále více integrovány a založeny na datech.

Personalizace jako trend roku 2023

Vzhledem k tomu, že zákazníci jsou stále propojenější a mají stále více pravomocí, mohou se společnosti také snažit vyvíjet inovativnější a poutavější věrnostní programy, které budou v souladu s hodnotami a zájmy jejich zákazníků. To by mohlo zahrnovat například odměny za chování šetrné k životnímu prostředí nebo příležitosti pro zákazníky darovat body na sociální účely.

Celkově lze říci, že trendem v roce 2023 budou personalizovanější CRM a věrnostní programy založené na datech a technologiích, které lépe odpovídají potřebám a očekáváním zákazníků.

Propojení věrnostního programu a CRM je strategickým krokem pro společnosti, které chtějí zvýšit loajalitu zákazníků a poskytovat kvalitnější služby.

Lepším pochopením potřeb zákazníků a personalizací služeb mohou společnosti dosáhnout vyšší spokojenosti zákazníků a získat nové zákazníky. Jedná se tedy o investici, která se v budoucnu jistě vrátí v podobě vyšších zisků a lepší pověsti společnosti.

CRM konfigurátor

Klikejte a zjistěte,
který CRM systém
se hodí pro vás

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajůpodmínky používání služby Google.

CRM konfigurátor

Klikejte a zjistěte,
který CRM systém
se hodí pro vás

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajů a podmínky používání služby Google.

Podobné články

CRM v 21. století: Proč je důležité sledovat trendy v oblasti umělé inteligence a strojového učení?

  • 9. 3. 2023

7 hlavních strašáků z implementace CRM

  • 5. 1. 2023

Připojte se k řadě nadnárodních neziskových organizací, které zlepšují svou komunikaci a správu klientů pomocí Salesforce

  • 4. 1. 2023