Skrýt formulář
MENU Zavřít
Hybridní pracovní model zaměstnanci nadšeně vítají. Je flexibilní, produktivní a efektivní Hybridní pracovní model zaměstnanci nadšeně vítají. Je flexibilní, produktivní a efektivní

Hybridní pracovní model zaměstnanci nadšeně vítají. Je flexibilní, produktivní a efektivní

  • 25. 5. 2022

7 minut čtení

Ačkoli před pandemií koronaviru byla práce na dálku spíše vzácností, nyní je běžnou praxí. Právě poslední dva roky, které destabilizovaly naše běžné pracovní návyky, ukázaly, že se práce na home office vůbec nemusíme bát. Zdá se však, že svět se vrací do normálu. Některé společnosti se vracejí k běžnému „předkoronavirovému" provozu a některé sáhly po hybridním modelu práce, který se zdá být ideálním řešením jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele.

Hybridní pracovní model je jakýmsi kompromisem mezi starým kancelářským způsobem práce a novým modelem home office. Právě tato forma podporuje rovnováhu mezi pracovním a osobním životem. Zaměstnanec tráví část týdne v kanceláři a zbytek času pracuje na dálku. Tato forma práce je maximálně flexibilní a umožňuje zaměstnanci být produktivnější a efektivnější.

Tuto formu práce oceňují i zaměstnavatelé, kteří mají stále přehled o činnosti svých zaměstnanců, protože i přesto, že home office sice nesnižuje efektivitu práce, je fyzická přítomnost na pracovišti přece jen stále vnímána poněkud jinak. Další výhodou jsou ušetřené režijní náklady, protože pobyt v kanceláři firmu také něco stojí.

Musíte se připravit na hybridní pracovní model

Základem dobrého fungování hybridního pracovního modelu je dobrá příprava. Ne každá pozice tento způsob práce zvládne. Nejdůležitější je, aby se změny nedotkly zákazníků a neovlivnily jejich spokojenost. Zákazník chce 100% nasazení a bezproblémové poskytování služeb a nezajímají ho technické komplikace v pozadí. S prací na dálku jsou často spojeny výpadky internetu, hluk v pracovním prostředí nebo jiné komplikace.

Kromě technických parametrů je třeba dbát také na jednotné ukládání dat. Není nic horšího, než když máte důležitá firemní data na několika různých místech. Proto doporučujeme zvolit jeden kvalitní CRM systém pro celou společnost. Dnešní CRM systémy již fungují na cloudovém úložišti dat, což znamená, že máte přístup k datům odkudkoli a kdykoli. Takový systém automatizuje většinu procesů souvisejících s obchodními vztahy se zákazníky, což výrazně snižuje zátěž zaměstnanců.

Základ je dobré CRM, se kterým snadno shromáždíte data o důležitých kontaktech a významných zakázkách. Nebudeme protežovat jedno konkrétní, protože každé firmě sedne jiný systém. V praxi se nám ale osvědčily tyto:

  • Salesforce: Jeden ze světově nejpoužívanějších systémů. U nás ho používají velké firmy jako Kofola, Panasonic, Crestyl nebo Albatros Media.

  • Dynamics 365: Spolehlivý systém od Microsoftu prověřený lety. Velká výhoda je, že se v něm snadno zorientuje každý, kdo používá programy Microsoft.

  • CRM Leonardo: České CRM, které se vám dokonale přizpůsobí.

  • Dobře poslouží také řešení na míru – ideálně jednoduše vytvořené na low-code platformě.

Ať vyberete kterýkoliv systém, nezapomeňte: Data a jejich propojení. To je váš náskok před konkurencí.

A není to jen o automatizaci. Takový systém dodá celé společnosti přehlednost a řád. Proto je zásadním pilířem hybridní formy práce. Plány, přehledy, zprávy, vždy aktuální údaje o konkrétních zákaznících doma, v kanceláři i v terénu.

Bezpečnost především

Bezpečnost jde ruku v ruce s hybridním způsobem práce. Většina kanceláří používala vlastní, tzv. on-premise sítě a software, které se sice dlouhá léta zdály být bezpečné, ale v současné době je již převážily cloudové služby. Hybridní práce s sebou samozřejmě přináší různé vnější vlivy, které mohou ovlivnit bezpečnost softwaru i hardwaru. Proto doporučujeme najmout si odborníka na kybernetickou bezpečnost, který provede audit IT prostředí vaší společnosti a odhalí případné bezpečnostní hrozby.

Stanovte jasná pravidla

Říká se, že pravidla jsou od toho, aby se porušovala, ale někdy opravdu nejsou na škodu. Při přechodu na hybridní pracovní model je dobré, aby společnost stanovila jasné hranice, které musí zaměstnanci i zaměstnavatel respektovat. Ujistěte se tedy, že máte jasně definované prodejní procesy, interní pracovní postupy, ale také pravidla pro vzdálené pracovníky. Je dobré, když mají zaměstnanci neustále k dispozici příručky s postupy a procesy. Jasná definice hybridního pracovního modelu pomůže předejít různým nedorozuměním nebo dokonce zneužití pracovní svobody.

Vyžadujte zpětnou vazbu

Pokud společnost zavádí hybridní pracovní model, je důležité od samého počátku sledovat reakce a spokojenost zaměstnanců. Různé dotazníky a průzkumy jsou dobrým způsobem, jak získat zpětnou vazbu a zjistit skutečný názor zaměstnanců. Právě tato hodnocení slouží k identifikaci problémů, příležitostí, spokojenosti, ale také různých výzev. Kromě toho může audit hybridního pracovního modelu ukázat výkonnost zaměstnanců společnosti, návratnost investic do různých softwarů a nástrojů a poskytnout jasný přehled o úspěšnosti nasazení hybridního pracovního modelu.

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajůpodmínky používání služby Google.

Potřebujete poradit s výběrem CRM systému?

Pomůžeme vám najít správné řešení. Nezávazně a zdarma. 

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajů a podmínky používání služby Google.

Podobné články

CRM v 21. století: Proč je důležité sledovat trendy v oblasti umělé inteligence a strojového učení?

  • 9. 3. 2023

Zvyšte loajalitu zákazníků a zisky podniku díky propojení CRM systému a věrnostního programu

  • 20. 2. 2023

7 hlavních strašáků z implementace CRM

  • 5. 1. 2023