Dlouhodobý vztah se zákazníkem vyžaduje systematickou práci
Budování dlouhodobého vztahu se zákazníkem není otázkou několika dní. Jedná se o systematickou práci, jejíž výsledky nepřijdou okamžitě. Stejně tak velký prodejní tým nemusí být zárukou 100% úspěchu. V konkurenčním boji vyhraje často tak jednoduchá věc, jakou je individuální přístup a nabídky šité na míru konkrétnímu zákazníkovi. Dokonalý přehled lze udržovat se 100 zákazníky, ale jak jej lze dosáhnout, když klientela roste do závratných čísel?
Odpověď má 3 písmena. CRM. Tam, kde lidský faktor nestačí, jsou kvalitním opěrným pilířem právě informační systémy. CRM systém se stane pravou rukou celé firmy, stačí si vybrat takový, který pokryje všechny její důležité potřeby. Na trhu je dnes už široká nabídka - menší, větší, levnější, dražší krabicová řešení i řešení šitá přímo na míru. U CRM systémů nelze hledět pouze na cenu, důležitým faktorem je, co systém dokáže.
CRM systém Leonardo zajišťuje přehled v obchodních vztazích a pořádek v datech
Jedním z kvalitních a zákazníky ověřených CRM systémů na českém a slovenském trhu je CRM Leonardo. Tento CRM systém je díky své robustnosti oblíbený mezi velkými společnostmi v oblasti B2B a enterprise a rovněž si jej pochvalují i zákazníci z energetického sektoru. Je proto vhodný pro velké společnosti s velkým objemem dat, které v nich potřebují mít pořádek a vyžadují přehled v obchodních vztazích se zákazníky. Informace, které nejsou sdíleny na jednom místě, způsobují zmatek, který jde ruku v ruce s chybami. V důsledku toho zákazník nedostává to, co očekává, a obchodník tak zmaří svou příležitost využít kontakt na zákazníka na 100 %.
CRM Leonardo se přizpůsobuje nejnovějším trendům a potřebám obchodu. Obchodní tým má neustálý přístup k důležitým informacím o zákaznících kdykoliv a kdekoliv, díky možnosti zobrazení na SMART zařízeních. Tato data jsou optimalizována tak, aby se zachovaly všechny informace a zobrazená data neztrácela svou smysluplnost a přehlednost.
Kromě toho lze CRM Leonardo integrovat s dalšími interními a externími informačními systémy, které společnost využívá. Takováto oboustranná komunikace a přenos obchodních, ekonomických a technických dat jsou zajištěny prostřednictvím rozhraní API. To znamená, že CRM lze bezproblémově propojit s ERP systémem nebo účetním programem. Tímto způsobem je možné řídit obchodní tým z jednoho místa, propojit ho s ostatními odděleními a zároveň neztratit dokonalý přehled o všem, co se děje ve světě zákazníků.
Jak tedy shrnout největší výhody CRM systému Leonardo?
⨠ Všechna zákaznická data na jednom místě, ke kterým mají přístup všechny oprávněné osoby
⨠ Analytické mapy pro lepší plánování služebních cest – systém doporučí nejefektivnější trasu a zároveň upozorní na všechny zákazníky, kteří jsou na ní k zastižení, a zároveň připomene ty dlouho nenavštívené
⨠ Přehledný a zejména bezchybný reporting podle předem stanovených kritérií
⨠ Inteligentní správce, který připomene, kdy zavolat zákazníkovi nebo poslat fakturu
⨠ Tvoření online cenových nabídek odkudkoliv, dokonce i přímo na schůzce se zákazníkem
⨠ Možnost integrace s MS Outlook 365 a práce s jedním kalendářem
⨠ Otevřené API pro oboustranný přenost objemných dat
CRM Leonardo je pravou rukou a záložní pamětí jak obchodu, tak i dalších oddělení, která si potřebují pamatovat všechny požadavky, úkoly, data ze schůzek nebo informace z telefonních hovorů. Je to jedna ze zaručených cest, jak budovat silné vztahy se zákazníky bez stresu, tlaku a s plnohodnotným přehledem o všem, co se děje. Mezi spokojené zákazníky, kteří využívají CRM systém Leonardo, patří firmy jako Metalimex a.s., E.ON Energie, a.s., ČEZ Prodej a.s., Isotra a.s., Agro CS a.s a mnoho dalších.
Tyto společnosti sáhly po CRM, protože jim pomáhá analyzovat, vyhodnocovat a zároveň je nástrojem pro tvorbu nabídek, reporting, ukládání dat a zvládání dalších procesů. Na začátku se často se zdá, že jde o vyšší vstupní investici, ale v různých případových studiích je dokázáno, že se tato investice mnohonásobně vrátí díky znásobení počtu nových zákazníků a obratu společnosti.