Skrýt formulář
MENU Zavřít
Trendem budoucnosti všech CRM systémů bude digitální rutina Trendem budoucnosti všech CRM systémů bude digitální rutina

Trendem budoucnosti všech CRM systémů bude digitální rutina

  • 20. 7. 2021

6 minut čtení

Žijeme v digitální době, ve které přední dodavatelé CRM systémů neustále inovují a zdokonalují klíčové funkce, jakými jsou například umělá inteligence se schopností zlepšit a optimalizovat míru konverzí, nebo nástroj omnichannel, pomocí něhož je možné zvyšovat prodeje díky personalizované reklamě.

Dalším typickým znakem nových technologií je shromažďování a ukládání relevantních dat na jednom místě ideálně v cloudovém úložišti anebo intuitivní zdokonalování prostředí CRM systému, které zvyšuje spokojenost všech uživatelů, kteří přijdou se CRM systémy do denního styku, a to bez ohledu na místo výkonu práce.

Překážky správného využití CRM systémů

Přestože většina obchodních společností má dnes již naimplementované CRM systémy, průzkumy ukazují, že více než polovina uživatelů je nepoužívá správně anebo je dokonce nepoužívá vůbec.

Důvodů je několik – v prvé řadě informační systémy potřebují maximální přijetí ze strany všech uživatelů v plném rozsahu. Bariérou správného užívání je čistě lidský faktor.

Dodavatelé budou své CRM systémy neustále inovovat, modernizovat a zjednodušovat tak, aby každý prodejce cítil potřebu používat CRM systém jako strategický nástroj, který řídí všechny obchodní aktivity a vztahy se zákazníky. Nicméně bez toho, aby ho uživatelé aktivně používali, bývá jakákoliv iniciativa ze strany CRM systému neúspěšná.

Potřeba sdílení obchodních informací

Doba zatajování informací je nenávratně pryč, sólisté již jednoduše nejsou v kurzu. Novodobá digitální doba, ve které všichni žijeme, nás dokonale nabádá ke sdílení dat a informací na všech frontách.

Vytváříme tematické komunity, blogujeme, setkáváme se na workshopech, navštěvujeme odborné meetupy, radíme se prostřednictvím sociálních sítí a internetových diskusí. Tak přichází otevřená otázka, proč v plné míře nesdílíme obchodní informace o svých zákaznících a jejich aktivitách v moderních systémech, které nám značně zefektivní obchodní činnost.

Dalším výrazným vlivem na úspěšnost využívání informačního systému ve firmě jsou interní vstupy. Pamatujme na to, že CRM systém je tak zdravý, jako jsou data v něm uložená.  

Mobilita a CRM systémy

Pokud hovoříme o trendech v oblasti CRM systémů, pak je to jednoznačně mobilita, která aktuálně zaznamenává až kritický vzestup vzhledem k funkčnosti, formě komunikace, gamifikaci, aktivitě na sociálních sítích a dostupnosti hledaných informací v reálném čase, kdekoliv na světě.

Mobilitou se rozumí především dostupnost informací z CRM systému v terénu přes mobilní telefon či tablet, ideálně i s možností off-line synchronizace.

Pracovníci v terénu, především obchodníci a servisní technici, tak mohou získávat potřebné informace i bezodkladně zadávat nové záznamy či objednávky.

Rostoucí význam mobilních zařízení v CRM

Vzhledem k tomu, že používání mobilních zařízení neustále roste, dá se přirozeně očekávat, že se zvýší i počet uživatelů CRM, kteří se přihlásí do svého systému na telefonech a tabletech.

Tím se bude zvyšovat i poptávka po CRM systémech s full zobrazením na mobilních zařízeních, které nám umožní práci v reálném čase. A to se všemi moderními vychytávkami, které dnešní doba nabízí a umožňuje, jako je třeba ovládání CRM systému hlasem, přímé propojení CRM systému Leonardo s poštovním klientem MS Outlook, který:

  • oboustranně udržuje aktuální data v reálném čase,
  • umožňuje snadný přístup k firemním informacím v jakoukoliv denní hodinu,
  • dává možnost v aktuálním čase briskně reagovat na maily, poptávky a nabídky,
  • umožňuje operativně měnit a aktualizovat schůzky a kalendáře,
  • vykreslovat GPS body na mapě a tím optimalizovat trasy a šetřit čas i náklady.

Zde je ale namístě přiznat, že i přes vědomí jednoznačného trendu, kterým je postupný, ale velmi rychlý přechod od desktopových stanic k těm mobilním, tak funkcionalita CRM systému a zobrazení na těchto mobilních zařízeních někdy pokulhává za původní desktopovou verzí.

Budoucnost CRM a adaptace na životní styl

Věříme ale, že tento stav je dočasný a že další vývoj CRM systému bude stále více zaměřen na jeho mobilní formu užívání.

Očekávejme, že následující měsíce či roky budou pro CRM vzrušujícím obdobím, protože přecházíme ze standardních desktopových přístupů na mobilní smart zařízení, které jsou z mnoha hledisek user trendy a tím se stávají atraktivními nejen pro naši práci, ale jsou v souladu s naším životním stylem.

Jak vybrat CRM systém

Stáhněte si e-book
a přečtěte si, jak
vybrat CRM systém

CRM konfigurátor

Klikejte a zjistěte,
který CRM systém
se hodí pro vás

Máte nápad, my jej spustíme

Garance startu
do 7 dní od schválení
projektu

Jak vybrat CRM systém

Stáhněte si e-book
a přečtěte si, jak
vybrat CRM systém

CRM konfigurátor

Klikejte a zjistěte,
který CRM systém
se hodí pro vás

Máte nápad, my jej spustíme

Garance startu
do 7 dní od schválení
projektu

Podobné články

CRM v 21. století: Proč je důležité sledovat trendy v oblasti umělé inteligence a strojového učení?

  • 9. 3. 2023

Zvyšte loajalitu zákazníků a zisky podniku díky propojení CRM systému a věrnostního programu

  • 20. 2. 2023

7 hlavních strašáků z implementace CRM

  • 5. 1. 2023